Wij2indeUSA Weblog

Onze vakanties in de States

Woensdag en donderdag Universal Orlando Resort

op 20 augustus 2023

De dag van de minivakantie is aangebroken! We hebben 1 hotelovernachting geboekt bij Loews Pacific Resort. Een hotel van Universal Orlando Resort. Eén omdat het leuk is om binnen onze vakantie nog een extra vakantietje te hebben. Twee, en laten we eerlijk zijn dat is eigenlijk nummer 1: We krijgen twee dagen een ultimate express pass. Met deze pas hoef je niet in de standaard wachtrij te wachten voor attracties, maar ga je door een kortere, snelle rij. En dat meerdere malen per attractie!

We zijn rond 11.00 uur bij het hotel Loews Pacific Resort.

Er is een lange incheckrij en we kunnen pas een uur later, gewapend met onze ultimate express pass, richting Universal Islands of Adventure. We nemen het bootje vanaf het hotel en zien schildpadden bij het aan boord gaan.

We gaan in het park eerst naar het gebied Seuss Landing. Een kleurrijk gebied voor kinderen en laten we daar nu drie ehhhhh twee van bij ons hebben. Twee kinderen en een tiener. Bij Seuss Landing gaan we in alle attracties. Cat in the Hat; One Fish, Two Fish, Red Fish, Blue Fish; Cara-Seuss-el; en High in the Sky Seuss trolley train ride.

Patrick, Julian en Merijn gaan daarna in de achtbaan VelociCoaster.

Casper en ik wachten op ze bij het naastgelegen Jurassic Park Discovery Center. Daar is een shop, maar kun je vooral spellen doen die gaan over dino’s. Eieren onderzoeken, muren scannen op aanwezige botten en je eigen DNA mixen met die van een dinosaurus. Casper vermaakt zich kostelijk en ik ben dankbaar voor zijn plezier én de airco. Het is vandaag namelijk 100 graden Fahrenheit, oftewel 38 graden en dat is in de schaduw…..

We lopen verder naar Hogsmeade, het Harry Potter gedeelte van Islands of Adventure. Julian, Patrick en Merijn gaan in de rij voor de dark ride Harry Potter and the Forbidden Journey en Casper en ik zoeken verkoeling in winkels en bij een pratende fontein. Die nu niets te vertellen had overigens…

Daarna nemen we de Hogwarts Express naar Universal Studio’s. Dat is een leuke rit in de stoomtrein van Harry Potter. Als we daar zijn lopen we richting Revenge of the Mummy: The Ride. Casper blijft met de rugtas een paar minuten wachten op ons in the family room. Hij is niet dol op enge achtbanen en niet op dark rides, dus dan heb je aan deze attractie een slechte.

Het begint behoorlijk te regenen en we gaan richting de uitgang want we hebben gereserveerd bij het Hardrock Cafe en moeten daar op tijd zijn. Tussendoor willen we nog naar de nieuwe Minions attractie, maar het regent dusdanig hard dat we stranden bij Jimmy Fallons Race through New York. Ik word snel misselijk van 3D attracties, maar het is een vermakelijke rit en leuk eens gezien te hebben.

We wachten een paar minuten in een winkel tot de regen niet meer letterlijk met bakken uit de hemel komt, maar is afgenomen tot een flinke bui en lopen dan op een redelijk tempo naar het Hardrock Cafe. De bediening is erg vriendelijk, de sfeer is goed en het eten is lekker. Patrick en ik drinken er een cocktail bij en de jongens een milkshake dus het is extra genieten.

Na het eten lopen we weer richting Islands of Adventure. Gelukkig is het nu niet meer zo heet als vanmiddag. In het gebied Marvel Super Hero Island gaat Julian in de achtbaan The Incredible Hulk Coaster terwijl Casper en Merijn lachend rondjes draaien in Storm Force Accelatron. Merijn en Julian bedwingen samen de droptower Doctor Doom’s Fearfall en samen met Patrick gaan ze ook in de dark ride The Amazing Adventures of Spiderman. Oftewel ook alle attracties van dit gebied zijn beleefd.

We lopen door het gebied Jurassic Park. Hier is een bekende You Tuber live aan het streamen. Patrick en Julian volgen hem en willen hem toch wel graag ontmoeten. Zo gezegd, zo gedaan. We staan nu natuurlijk ook op zijn stream en dat vindt Merijn reuze interessant. Het is gelijk “de beste dag van zijn leven, want hij staat eindelijk op YouTube”. Haha. Nieuwsgierig? Kijk op 1 uur, 1 minuut en 35 seconden. https://www.youtube.com/watch?v=Z6n3aRRipDw

Na deze leuke ervaring lopen we verder richting het Harry Potter gedeelte van het park. Onderweg komen we weer langs de Jurassic World VelociCoaster en daar willen Merijn en Julian toch nog heel graag een keer in. Terwijl zij daar in de wachtrij gaan, ga ik met Casper in de familieachtbaan Flight of the Hippogriff. Casper gaat er daarna nog 3 keer in…. Ja, echt! We lopen terug naar de VelociCoaster om Julian en Merijn op te wachten. Als ze terug zijn is het 20.00 uur en het park gaat sluiten. We nemen in de regen het bootje terug naar het hotel. De langste wachtrij van de dag. In de kamer aangekomen blijkt dat we dit keer wel 5 bedden hebben! Het extra bed past met wat moeite precies tussen de twee tweepersoonsbedden dus we slapen op een rijtje.

Donderdagochtend staan we op tijd op. Hotelgasten mogen een uur eerder het park in en we zijn van plan (net als 75% van alle andere hotelgasten) vroeg in de rij van de achtbaan Hagrid’s Magical Creatures Motorbike Adventure te gaan staan. De enige attractie waar je niets aan je express pass hebt. We slaan het bootje even over en lopen erheen. Onderweg grijpen we bij een bakkertje en croissantje en iets te drinken mee. Om half 9 staan we in de rij en 95 minuten later komen de mannen er weer laaiend enthousiast uit dus het was die ene lange wachtrij zeker waard.

Het is bedrijvig in Hogsmeade

De rest van de ochtend staat vooral in het teken van water. Patrick gaat met de jongens in alle waterattracties. Eerst Jurassic Park River Adventure waar we gisteren Rix Flix zagen, daarna Dudley Do-Right’s Ripsaw Falls en tot slot nog Popeye & Bluto’s Bilge-Rat Barges. Dolle pret.

Daarna gaan we richting het andere park Universal Studios. We komen langs Doctor Dooms Fearfall en Merijn en Julian proberen daar in op te drogen en Merijn gaat op de foto met de Doctor Doom himself.

In Universal Studios eten we een Krusty Burger bij Moe’s Tavern, gaan Patrick, Julian en Merijn in Transformers: The Ride 3D en gaan we (minus Casper) nog eenmaal in The Revenge of the Mummy. Terwijl Patrick, Julian en Merijn in de achtbaan Harry Potter and the Escape from Gringotts gaan, verkennen Casper en ik in Diagon Alley het donkere straatje Nocturn Alley. We komen er 10 minuten later verbaasd uit: de regen komt weer met bakken uit de lucht.

We willen wel nog heel graag in de nieuwe Minions attractie Villain-Con Minion Blast. We rennen, lopen, hopsen en springen van winkel, via luifels en afdakjes naar de attractie die helemaal bij de ingang van het park zit. Het blijkt een hysterische schietattractie waar je staand op een loopband met een blaster op onduidelijke doelen moet schieten. Het ziet er gezellig uit daar, maar dat is dan ook het enige wat ik erover kan zeggen. Casper en Merijn vinden het gelukkig wel leuk.

Patrick en ik vinden het mooi geweest. We nemen het bootje naar het hotel waar onze auto geparkeerd staat en zijn via de Publix supermarkt rond 17 uur terug in de villa. Fijn! We eten een broodje en soep en laten ons vermoeid in het zwembad vallen. Of in bad….

5 responses to “Woensdag en donderdag Universal Orlando Resort

1. awijnhout schreef:

Wat weer een belevenissen, erg leuk om op deze manier jullie vakantie te volgen. Groeten van Schillie en mij

2. Carola schreef:

Heb gekeken, leuk hoor! You’re famous Dutch people 😜

3. Jac en f schreef:

Het is weer een heel mooi en leuk stukje wat je geplaatst hebt Nienke.
    Alleen jammer van die hoos buien.

4. Jac en Francis schreef:

We hebben weer met veel plezier jullie belevenissen gelezen
    En de dagen vliegen zo vlug voorbij

5. Petra Lemmens schreef:

Wat gaaf dat youtube filmpje! Ik heb er ook op gereageerd! Kussieknufff